Muži za volanty kamiónů

Dobrou průpravou všech mladých mužů, před dosažením plnoletosti, je náběr zkušeností jízdou na malých motocyklech. Řidičský průkaz je tak možné získat už v patnácti letech. A tím si mohou mladí řidiči dostatečně osvojit chování v dopravním provozu. Což určitě přispěje k větší jistotě při první jízdě za volantem osobního automobilu. Pro mnohé muže se stane volant celoživotním nástrojem jejich pracovního zařazení. Ať už to je řízení firemních dodávek, nákladních automobilů, autobusů či kamionů. Nejlepší předpokladem úspěchu, jako ve většině profesí, i při této práci je zkušenost. Optimální začátek pro profesionálního řidiče je osobní auto, ve kterém nabude tolik potřebný klid a rozvahu. Za volant kamionu by už měli zasednout muži s alespoň tříletou praxí.

První jízdy za volantem osobního auta

Pro mnohé profesionální řidiče je jízda s kamionem splněným snem. Přestože to vypadá, že cesta pro jeho naplnění není složitá, určitá pravidla je potřeba splnit. Absolvovat řidičské oprávnění skupiny C+E spolu s profesní zkouškou způsobilosti. Nutný je i čistý trestní rejstřík a řidič musí být starší 21 let. Rovněž je potřeba vykonat odbornou zkoušku způsobilosti, bez které nelze toto povolání vykonávat. Platy řidičů jsou v naší republice a okolní Evropě rozdílné. Proto mnoho řidičů odchází pracovat za hranice. Výhodou u této práce jsou takzvané diety. Které jsou řidičům vypláceny k základní složce jejich mzdy.

Za volantem kamionu

Náročná profese, při které řidiči kamionů vedou osamělé povolání, s dlouhými odloučeními od rodiny, má i svoje výhody. Možnost se podívat do světa. Při pracovních cestách jsou mnohdy k vidění zajímavá místa. A pokud to jen trochu čas dovolí, rozhodně si nenechat ujít jejich návštěvu. Řidiči kamionu se dělí na dva typy. Jedni pracují coby firemní řidiči, tedy zaměstnanci určité přepravní společnosti. Druzí řidiči kamionu jsou zároveň i jejich majitelé. A jezdí coby nezávislí dodavatelé či jsou najímáni většími společnostmi. Trasy těchto přepravních firem jsou vedeny po celé Evropě. A tak se mnohdy stane, že řidiči jsou na cestách i v třítýdenních turnusech. Během kterých se jim kamion stává i přechodným obydlím.

Doporučené články