Dalo by se říci, že se dnes žádná firma neobejde bez toho, že by byla na internetu. Ovšem v mnoha případech internetová stránka nestačí. Zákazníci vyžadují mnohem víc. A jednou z věcí, na které si zvláště během pandemie zvykli, je mimo jiné i online nakupování.
Samozřejmě to dává smysl – pro běžného člověka bylo mnohem pohodlnější nakoupit z domova, aniž by musel jezdit do obchodu, hledat tam místo na parkování, mačkat se s lidmi a nakonec ještě stát frontu u pokladny. Jistě, celkově to bylo dražší, neboť se k nákupu obvykle platí i doprava, avšak když započítáme cenu pohonných hmot, zjistíme, že o tolik víc nakonec nezaplatíme.
I to je důvod, proč bylo mnoho firem nuceno poskytnout svým zákazníkům možnost nákupu přes internet. Pravdou však je, že jeho vytvoření není až tak jednoduché, jak by se při zběžném pohledu mohlo zdát. Ve skutečnosti je například tvorba eshopu Zlín Imperial media poměrně náročná.
Důvodů je zde samozřejmě hned několik. Tím prvním je fakt, že je zde nutné vytvořit fungující systém, který bude reagovat na požadavky zákazníků. Jednoduše řečeno, aby zájemce skutečně mohl s webovou stránkou interagovat.
Dále je nutné vytvořit takzvaný nákupní košík, kde bude moci zákazník vidět vše, co si do něj dal, a který poskytne přístup k formuláři pro dokončení transakce. Tento formulář je pak nutné automaticky uložit. Také musíme mít smlouvu s minimálně jednou přepravní společností, která naše zboží k zákazníkovi doručí. Zde samozřejmě vybíráme z nabídky jak podle ceny, tak i spolehlivosti. Vždy by však pro nás mělo být prioritou, aby bylo naše zboží v pořádku doručeno. V neposlední řadě pak musí toto vše být propojeno s našimi skladovými systémy, aby byly okamžitě aktualizovány a příslušný pracovník dostal ihned zprávu, které zboží je nutné vyexpedovat, a na jakou adresu. Není tedy divu, že se v tomto případě zvláště menší firmy raději obrací na profesionály, aby jim eshop vytvořili. Mají tak totiž jistotu, že vše bude skutečně tak, jak si představují, ke spokojenosti jejich i zákazníků.